Skagen, Denemarken .... en de 🦊

2 juni 2019 - Bindslev, Denemarken

Deze morgen wakker geworden onder een stralend blauwe hemel. Een open plek in het bos ontdekt met lange houten tafels, niet ver van de camper, ideaal voor ontbijt. Omringd door hoge bomen, uit de wind, in de zon was het heerlijk ontbijten. Daarna tot aan de zee gewandeld. Door het bos, langs een mooie vijver vol dotterbloemen en wilde eenden, ging het pad over in een wit zandweggetje. De vegetatie was hier compleet anders en weldra zagen we de duinen met daarachter de Noordzee. Een kust zover het oog reiken kon, de ene kant sparrenbomen, de andere kant de zee. Hier is de natuur nog ongerept.

Namiddag op weg naar Skagen. We gaan tot Grenzen, het uiterste punt van het Noorden, waar twee zeeën samenkomen en de golven speels met elkaar botsen. Een fraai zicht! De duinen zijn opvallend wit van kleur. En wie zit er daar te pronken? Een 🦊 vos!! Hij blijft rustig zitten en wij kijken elkaar nieuwsgierig aan. Bovendien laat hij zich graag fotograferen, een unieke kans voor ieder die het wil!

Terug op weg naar de camper, hout sprokkelen voor de barbecue die op de open plek in het bos staat, Peter zal zijn scouts vaardigheden nog eens ten toon spreiden 😁

Lekkere ribbetjes gegeten met sla en tomaatjes. Alleen omringd door prachtige pijnbomen. Meer moet dat niet zijn!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl