van Kristiansand naar Hirtshals (Denemarken) en Ibbenbüren (Duitsland)

23 juni 2019 - Kristiansand, Noorwegen

Deze morgen nog het oude stadsgedeelte bezocht en wat rondgeslenterd in Kristiansand. Het oude stadsgedeelte bestaat uit mooie, witgeschilderde huisjes  Het is er zeer rustig. Aan de rand van de stad sprong er nog een hertje voor onze voeten, te snel weg om een foto te kunnen nemen! In Noorwegen hebben we toch al wat dieren en vogels gezien die je bij ons niet vindt. Ze hebben hier dan ook nog heel veel ruimte om hun hartje op te halen! Ook de wilde bloemen bloeien hier uitbundiger dan bij ons. Noorwegen is adembenemend mooi. Honderden watervallen, wild stromende rivieren, traag stromende rivieren, baaien, valleien, fjorden, gletsjers, plateaus, naaldbossen . . de fauna en flora, de wijdse natuur. Voor de kust van Noorwegen liggen duizenden eilandjes. Het wisselvallige weer neem ik er graag bij. Tenslotte hou ik van de koelte, de warme zonnestralen die je even verwarmen om dan weer plots de wind door je haren te voelen waaien of enkele druppels die zo weer verdwenen zijn. Steeds weer wisselende uitzichten, maar allemaal om te mooier ...

Om 15.00u nemen we de ferry naar Denemarken, Hirtshals. We staan als eerste in de rij al vroeg aan te schuiven en schepen als laatste in. En het is écht heel nip, Fientje heeft geen 5 cm over! Er wordt een vangnet over haar bumper gespannen en de overtocht kan beginnen. Deze keer is het een fast ⛴️, dus hij doet er maar 2u15 over i.p.v. 4u. Het is 17u30  en we hebben nog 650 km voor de boeg tot in Ibbenbüren, maar we zouden graag Hamburg en de grote verkeerswerken voorbij zijn alvorens te rusten. Het is zondag, dus hopen we niet in de file terecht te komen. In Denemarken is het 19° en licht bewolkt. Om 21.30u rijden we Duitsland binnen. Het is 17°. Hamburg 23u23 en 21°, de temperatuur is aan het stijgen. Straks overnachten in Ibbenbüren 😄

1. Marijke Raspoet:
    24 juni 2019
    Stilaan op de terugweg dus, maar ook daar vanzelfsprekend nog volop van genieten.. Nog eens dank voor de toffe updates en prachtige foto's!
  2. Hildegard en Wout:
    24 juni 2019
    EEn mooi verhaal met prachtige foto’s. Gelukkig is alles goed verlopen. We reisden met jullie mee.