Hirtshals, Denemarken

3 juni 2019 - Uggerby, Denemarken

Om 05.30u opgestaan (wakker voor de wekker en van het getik van de regen op het dak) en koffie gemaakt. Het is 15° en nat. Vandaag nemen we de ferry (Fjord Line) en maken de overtocht (4 1/2u) naar Noorwegen, Langesund. Bij aankomst aan de Terminal is het opgehouden met regenen en de zon breekt door de wolken. Ik popel om Noorwegen te zien!

We zijn ingecheckt. Wat is de ferry groot, net een cruiseschip met bar, lounge, restaurant, casino ... alles erop en eraan. We zitten vooraan in het schip en de steven doet me denken aan de Titanic ...  We varen af om 09.00u stipt. Geruisloos vaart het schip de haven uit. De zee is kalm en de zon schijnt. Alleen water, water en nog eens water. Wat moet het leven eenzaam zijn voor scheepslui die maandenlang op zee zitten, ver weg van huis ...

13u15 We varen Langesund binnen, voorziene aankomsttijd 13u30. Het is licht bewolkt en 18°. Als de zon schijnt loopt het kwik op tot 24°! Dat overtreft onze verwachtingen!

Het sluizencomplex Telemarken, Vranfoss de grootste sluis, bezocht en nu op de camping gearriveerd. Het is warm, dus tafeltje en zeteltjes buiten gezet om te genieten van de zon. Het is een rustige avond en we hebben nog onverwachts bezoek van een eend die niet wereldvreemd is!

1. Vera:
    4 juni 2019
    Mooi op schema! Geniet ervan!
  2. Erika:
    4 juni 2019