van Byglandsfjord naar Kristiansand

22 juni 2019 - Bygland, Noorwegen

Het is een koele nacht (7°) geweest, dat voel je zo, maar lekker warm onder de dekens. Het is wel zalig wakker worden zo ... In de vroege ochtend is het 12° en zonnig. Een stevige bries blaast de haren uit ons gezicht (althans de mijne toch 😁). Vandaag rijden we verder naar Kristiansand, stilletjes aan afzakken richting ferry die ons van Noorwegen naar Denemarken zal brengen. Maar eerst nog wat genieten van het mooie landschap.

We parkeren Fientje in Odderoya, dat is een natuurpark op loopafstand van het centrum van Kristiansand. Weeral aan een meer, weeral een mooie plek. Wat is Noorwegen toch mooi!

Kristiansand is een jonge stad met een leuke winkelstraat, haventje, restaurantjes, pleinen, enz. De Domkerk is een van de grootste kerken van Noorwegen. We trakteren onszelf op een lekker gebakje. 't Moet gezegd worden, alles wat patisserie en brood betreft is echt goed en het eten is voortreffelijk. 's Avonds gaan we nog een lekker vissoepje en kraakverse vis eten om Peter's verjaardag te vieren. Op het dakterras van het restaurant TilStede Mat og Mer (met dank aan TripAdvisor & Peter) is het zalig genieten van de avondzon én het eten. Daarna duiken we nog even de stad in en pikken nog een optreden mee van een bekende Noorse zangeres. Er heerst een gezellige sfeer en iedereen ziet er gelukkig uit. Daarna zakken we af richting Fientje.

Vaarwel Kristiansand, morgen fahren wie ab ...

1. Vera:
    23 juni 2019
    Noorwegen is idd een prachtig land. Heel mooie foto"s. En ondertussen beginnen de temperaturen hier te stijgen. Dus geniet nog van de koele bries want hier wordt het puffen. Goede reis naar Denemarken. xxx
  2. Marina:
    29 juni 2019
    Iedere keer zijn je fotoos verschillend en krijg ik weer een ander zicht op jullie reis. Het “stukje” vis van Peter zag er heel smakelijk uit. Ik ben nog benieuwd naar de rest van jullie reis.