van Edland naar Byglandsfjord

21 juni 2019 - Haukeligrend, Noorwegen

Het is een koele ochtend, 8° en grijs, wat een verschil tegen gisterenavond. Het weer in Noorwegen is zeer wisselvallig, ook qua temperaturen. Na het ontbijt pakken we ons boeltje in en vertrekken richting Byglandsfjord. Onderweg toch weer een ander landschap. Veel sparren maar ook kleine meertjes en grote rivieren waarin rotsblokken her en der verspreid liggen, als nog in elkaar te zetten puzzelstukken. Na enkele tussenstoppen belanden we om 15u op camping Neset. Een andere camping dan oorspronkelijk gepland, maar het weer is barslecht vandaag en met een camper in de bergen rijden is ook niet alles. Eenmaal geïnstalleerd begint het te hagelen van jewelste! Vijf minuten nadien schijnt de zon, dan weer hagelen, zon, enz.

Na een lekkere kaasschotel met Noorse kazen is het tijd voor een avondwandeling onder een stralende zon. Maar een koele wind zorgt ervoor dat we onze toer inkorten richting Fientje. Een das steekt de baan over en komt rondstruinen aan het meer. Zalig om die zomaar in het echt te zien. De avond kan niet meer stuk!