van Melkevoll Bretun naar Geiranger

9 juni 2019 - Geiranger, Noorwegen

We rijden 112 km, langs bergen en dalen, groene meren en klimmen tot 1030 m. We belanden in een winterlandschap. De temperatuur is gedaald tot 8° wat nog veel is gezien de massa sneeuw. Een groot meer dat nog volledig bevroren is en bergen vol sneeuw. We rijden door een muur van sneeuw die 1 tot 3 (!) meter hoog is! Ik waan me terug in de winter. De zomerskipiste is nochtans gesloten, onvoldoende sneeuw?! 🤔 Tegen 17u komen we aan in Geiranger. The Norwegian Spirit verlaat net de haven, één van de vele cruiseschepen die de Geirgangerfjord aan doen. Het regent nu pijpestelen en de lucht is bedolven onder een grijs wolkendek. We zullen de avond gezellig in de camper doorbrengen 🌧️☔🌙

1. Marita Crick:
    10 juni 2019
    Hier vandaag zonnig , aardbeien geplukt, erwtjes gekuist voor diepvriezer, nadien bij de broer een bezoekje brengen, nadien richting huiswaarts boterhammeke eten aan tv en vroeg in ons bedje want ventje moet morgen vroeg opstaan, moet werken tot 13 uur en nadien ze wel wat we doen gezellig van tuintje genieten denk ik, dadada groetjes!!
  2. Hildegard en Wout:
    10 juni 2019
    Ben blij dat jullie het goed maken en zoveel schoons zien.
    Gisteren een mooi fietstocht gedaan maar vandaag weer heelde dag regen. Wouter is met de auto naar de winkel 5 km verder. Hopelijk is hij open. Hij moet vooral brood zien te vinden. Vanmiddag zal ik een beetje wassen. Mijn 2de boek is bijna uit. Als ik daar tijd voor heb, dan weet je wel wat voor weer het is. Toen de kinderen hier waren, was het volle zomer. Gelukkig. Toen hebben we buiten geleefd.
  3. Erika:
    10 juni 2019
    het weer in Noorwegen is ook heel wisselvallig, van koud naar warm, van regen naar zonneschijn en vice versa. Maar de natuur blijft overal en altijd overweldigend mooi!