van Djuvik naar Melkevoll Bretun

9 juni 2019 - Vangsnes, Noorwegen

Djuvik 14° en zonnig, tijd voor een ontbijtje aan het meer met zicht op de Sognefjord 🤗 Na de rust die deze omgeving uitstraalt in ons opgenomen te hebben is het tijd voor de volgende etappe: we nemen de veerboot en op een kwartiertje staan we aan de overkant, de Sognefjord, de langste fjord van Noorwegen. Even verder houden we halt aan de Kvinnefossen. Dit is een waterval van de rivier de Kvinna (regio Leikanger) en is 200m hoog. Het water stort zich wild, loodrecht naar beneden. We vervolgen onze weg naar Fjaerland waar we halt houden aan de Boyabreen (gemeente Sognedal). Deze gletsjer is steil en er komen geregeld ijsverschuivingen voor. Het hoogste punt is boven 1700 m en het laagste ongeveer 300 m. Na een pitstop voor fotootjes en koffie met gebak rijden we naar Melkevoll Bretun camping, gelegen vlakbij Briksdale gletsjer. Onderweg nog véél schaapjes die zich leenden als fotomodel met het meer en dal als achtergrond decor. Peter wou stiekem een schaapje pakken maar dat was buiten de ♈ gerekend! Alvorens de camping te bereiken rijden we nog voorbij een meer waarvan het water een groene kleur lijkt te hebben.