Gaulartfjellet, berggebied in de provincie Sogn og Fjordane

17 juni 2019 - Vassenden, Noorwegen

Deze nacht viel het water met bakken uit de lucht maar deze morgen schijnt de zon bij 14°.

Hip hip hip hurray, mannens bursdag i dag! 💝

Vandaag doen we de Gaularfjelletroute. Deze nationaal toeristische route begint aan het Sognefjord, het langste fjord van de wereld. De weg kronkelt de vallei in en Fientje neemt ons mee over smalle bergweggetjes, langs stroomversnellingen van de rivier Gaula én watervallen. Via een handjevol spectaculaire haarspeldbochten komen we terecht tussen de naaldbomen. Gelukkig is Fientje aan een pauze toe. Die kans grijpen we om een wandeling te maken naar Hovsfossen, door een naaldbos, langs de rivier tot aan de waterval. Spectaculair! Na zo'n wandeling beginnen de magen te knorren. In de camper liggen nog rozijnenbroodjes 😁 ... Met een tasje koffie erbij kunnen we er weer tegen. Fientje is uitgerust en brengt ons tot aan de veerboot die vertrekt om 14u30. Na een ommetje via Hella - de ferry brengt ons naar de overkant waar we onmiddellijk rechtsomkeer moeten maken om terug met dezelfde boot naar Vangsnes te varen! Fientje is de draad effe kwijt 🤔😌. Het weer is ondertussen omgeslagen 🌧️. Als we door de Nordre Skjelingen rijden zakt de temperatuur naar 9°. In de bergen liggen nog dikke pakken sneeuw en grijze wolken hangen rond de bergtoppen. De witte sneeuw steekt fel af tegen het grijze landschap. Ook dit is Noorwegen. Rond 17u komen we aan de camping aan. Het ziet er allemaal in orde uit, hier blijven we een nachtje. Ook nog eens TV kijken, BVN (België Vlaanderen Nederland), bij regenachtig weer is dat ook gezellig in de camper. En een Malheur op Peter's verjaardag! Schollekes ! 🍺🍽️🥃🍰

1. Mireille:
    17 juni 2019
    Gelukkige verjaardag 🎁! Geniet van een gezellige avond. Dan kunnen jullie morgen nieuwe"ontdekkingen" doen
  2. Lisette sterckx:
    17 juni 2019
    Geniet van peter zijne verjaardag,wat kan mooier zijn dan het mooie noorwegen,geniet ervan x
  3. Nancy De Valck:
    Super mooie foto's. Nog een fijne verjaardag voor Peter. Nog veel plezier. Xx
  4. Marina:
    18 juni 2019
    Een dagje later dat ik jullie verhaal lees en de fotoos zie. Verjaardagswensen had ik wel al gisteren gepost 🎉🎉🎉
    Ja wat is er mooier dan op die plek verjaren, genieten en klinken!!