Van Lunde naar Rodberg

5 juni 2019 - Lunde, Noorwegen

Lunde is dus een plaats in de Noorse gemeente Nome, provincie Telemark. We worden wakker onder de gietende regen bij 9°.  Listen to the rythm of the falling rain 🎶 Het zal ontbijten in de camper worden. Rond 10u vertrekken we richting Rodberg maar eerst doen we Heddal aan, gekend voor de grootste Staafkerk (stavkirke). Deze kerk is helemaal uit hout gebouwd rond 1200. Ongelooflijk hoe alles in elkaar past zonder nagels of wat dan ook. Binnen zijn er heel mooie schilderingen aangebracht die dateren uit de 17e eeuw. Aan de buitenkant fraai uitgesneden houtwerk. Na dit bezoek incluis Kafe Olea ☕🍰🍮 rijden we verder naar de camping Persgard waar we overnachten. De plannen voor morgen vallen in het water want het stormweer van in België komt onze richting op! We besluiten morgen heel vroeg te vertrekken zodat we de storm voor zijn, die rond de middag verwacht wordt, om de andere kant te bereiken.

Nog een avondwandeling gemaakt en bijna omver gelopen door een hert! We staan aan een meer waar bevers zouden zitten. Tot hier toe hebben ze zich nog niet laten zien aan ons!

1. Desaeyer Vera:
    5 juni 2019
    Echt een mooie reis volgens de foto’s en mooie verhalen nog er veilige (droge😀) reis groetjes Jan en Vera
  2. Hildegard en Wout:
    5 juni 2019
    Waw, mooi! Ziet er lekkere taart en wafel uit. Nog niet bijgekomen? Wij hebben hier niets van regen of onweer gehad. Je kan dus nog geluk hebben. Wouter heeft juist een pak chips genomen bij een lekker glaasje witte wijn.
    Morgenvroeg gaan we eerst Naarden markt hier in Lo en daarna een kleine fietstocht maken. Om 17 uur komen Marc en Marijke van Nieuwpoort naar hier en trakteren ons in potje paté op een plaatselijk gerecht ( verschillende soorten paté).
    Van vandaag hebben we geen foto’s. We zijn hier gebleven omdat ze slecht weer voorspeld hadden en mijn voet toch echt nog dik was. Met dat ijsverband zal het u wel vlug beteren. Slaap lekker!
  3. Marina:
    6 juni 2019
    Weer zo n mooie fotoos. Hopelijk valt het mee met het onweer ginder. Hier heeft het echt hard gestormd gisteren avond, fel onweer. De bliksem is zelfs ingeslagen in een windmolen te Vrasene. Het moet een enorme klap zijn geweest. Geniet van weer een toffe dag in de natuur 😀. Groetjes