Lunde, Noorwegen, Telemark Kanalkamping

4 juni 2019 - Lunde, Noorwegen

Het was een koele nacht. In de ochtend 14° en zonnig, dus na een frisse douche lekker in 't zonnetje ontbeten. Straks gaan we de fietsroute Landskaperen doen, 25 km. Het wordt 18° met af en toe zon, en een regenbui in de namiddag.

Mooie fietsroute langs het kanaal en meren. We hadden het geluk dat aan de Hogga sluis net een boot, de Victoria, aankwam. De sluis wordt dan manueel bediend. De Hoggasluis is 1 van de 18 sluizen van het Telemarkkanaal dat 105 km lang is en een hoogteverschil  heeft van 72 meter. De grootste sluis is in Vrangfoss met vijf kamers en een hoogteverschil van 23 meter. De Hoggasluis is 7 meter hoog en heeft 2 kamers. Even geschuild want het begon te regenen. Dan verder terug naar de camping.

Familie 🦆 met 11 kleintjes verwelkomden ons hartelijk!

1. Thea van Dooren:
    5 juni 2019
    Met een glimlach op de lippen heb ik jullie reisverslagen (tot nu toe) gelezen.
    Leuke korte impressies van jullie avonturen met heel veel prachtige foto's.
    Lucky bastards!! Geniet ervan.
  2. Vera:
    5 juni 2019
    Mooie lupines die hier maar niet willen groeien! Prachtige bloemnweides.
    Je orchideeën thuis staan ook mooi in bloei !
  3. Marina:
    5 juni 2019
    Ik ben blij dat ik jullie blog kan volgen. Alles gelezen en ik krijg steeds meer bewondering voor deze trip. Prachtige fotoos maken het nog leuker om de reis te volgen.
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag.
    Moest je dit nog lezen .... fijne avond en anders morgen genieten van een nieuwe dag in jullie avontuur.
    Groetjes
  4. Mireille:
    5 juni 2019
    Liefste nichtje en peter. Ik heb speciale map gemaakt zodat ik jullie verhalen kan bewaren. Het lijkt mij een Super vakantie. Geniet ervan jullie beiden.
  5. Erika:
    dank jullie allemaal voor de leuke reacties! Prettige avond! Erika en Peter 😘