van Geiranger naar Averoy

11 juni 2019 - Geiranger, Noorwegen

Het is een zeer frisse ochtend 5° maar de zon is al van de partij ☀️Gisteren was het een avontuurlijke wandeling en ik had schrik voor stramme spieren vandaag maar gelukkig heb ik daar geen last van. Na een ijskoude douche genomen te hebben zit ik hier te drogen in de ochtendzon onder een staalblauwe hemel. Effe opwarmen en genieten ... 😎

Om 10u30 gaan we terug de weg op richting Andalsnes via de Trollstigen. We stoppen onderweg aan het Eidsdalvatnet, een prachtig meer waar de bergen en bomen zich in spiegelen. Het water is van een ongekende helderheid. We vervolgen onze weg en nemen de veerboot naar Isfjorden. Aan de overkant rijden we eerst voorbij een aantal grote landbouwbedrijven met onmetelijke akkervelden om daarna terug langs sparrenbomen en besneeuwde bergtoppen te cruisen. Aan Rauma Kommune stoppen we nog voor een paar kiekjes van het mooie berglandschap. Hier is het 13°. Nu beginnen we  aan de Trollstigen, gekend om zijn talrijke haarspeldbochten. Verderop ligt er een motorrijtuig plat op de grond in een scherpe bocht. We stoppen om de man met de moto recht te helpen, doch er is extra mankracht nodig. Na deze klus geklaard te hebben zetten we de afdaling in en stoppen aan de Trollstigen pp voor een ijsje.  Hier is het 20° en volop ☀️We rijden verder en nemen de veerboot naar Solsnes. De oversteek duurt een kwartier. Daarna rijden we over de Atlanterhafsvegen of The Atlantic Road, een van de mooiste wegen ter wereld. Zeven bruggen volgen elkaar op over zee. Magnifieke zichten! Tegen 18u bereiken we het eiland Avaroy en kamperen op de natuurcamping Lyso .... (niet te verwarren met een naturistencamping !) 😂 Prachtig gelegen aan zee 🤗

De zon schijnt volop tot laat in de avond ...